Maak je menukaart toegankelijker voor je klanten

Maak je menukaart toegankelijker voor je klanten

Iedereen heeft wel voedingsvoorkeuren. Zo zijn sommige mensen bijvoorbeeld vegetarisch en hebben anderen allergieën. Een digitale menukaart zorgt ervoor dat de klantervaring verbeterd en dit kan een hogere winst tot gevolg hebben. 

Horeko België: de voordelen van een digitale menukaart

Met behulp van Horeko België kan je menukaarten toegankelijker maken voor klanten. Een digitale menukaart brengt bovendien vele voordelen met zich mee. Om mee te beginnen zijn digitale menukaarten een middel om inkomsten te verhogen en verspilling te verminderen. De kosten van de digitale menukaarten heb je namelijk binnen een aantal maanden terugverdiend. Hierna zal je alleen maar profijt hebben van de digitale menukaarten.  

 

Digitale menukaarten zijn erg flexibel. Je hebt immers onbeperkte ruimte waarmee je kunt werken. Je bent niet beperkt tot een aantal pagina’s net zoals bij papieren menukaarten. Een van de belangrijkste voordelen is dan ook dat je de ruimte hebt om allerlei soorten informatie weer te geven. Je kunt hiermee uitgebreid de ingrediënten en allergie informatie weergeven. Doordat alles duidelijk vermeld staat, zal dit een positieve invloed hebben op de klantenervaring. 

 

Bovendien kun je digitale menukaarten aanpassen. Deze zou je dagelijks of wekelijks met promoties eenvoudig kunnen veranderen. Dit is ook handig, omdat je kunt aangeven wanneer bepaalde gerechten niet verkrijgbaar zijn. Zo voorkom je dat klanten met hoop een gerecht bestellen om vervolgens te horen te krijgen dat het niet verkrijgbaar is. 

 

Overigens kunnen de afbeeldingen van digitale menukaarten de eetlust van gasten aanwakkeren. De foto’s van digitale menukaarten zijn van hogere kwaliteit dan de foto’s van papieren menukaarten. Foto’s zetten mensen hoe dan ook aan het denken. Wanneer iemand bijvoorbeeld het restaurant bezoekt om slechts wat te drinken, kan de eetlust van deze persoon aangewakkerd worden door kwalitatieve foto’s van gerechten. Door op deze manier de aandacht van gasten te trekken, kan de winst van het restaurant verhoogd worden. 

Gebruiksgemak van digitale menukaarten van Horeko België 

Zoals eerder vermeld heeft iedereen wel voedingsvoorkeuren. Dit verschilt echter voor elk persoon. Iedereen kan dus geïnteresseerd zijn in andere informatie. Daarom is het van belang dat gasten de informatie krijgen waar zij behoefte aan hebben. Met een digitale menukaart is dit mogelijk. Gasten kunnen de digitale menukaart namelijk geheel op hun eigen manier bekijken. De gasten kunnen eenvoudig filters toepassen. Mensen die allergisch zijn kunnen bijvoorbeeld de menukaart filteren op allergenen. Doordat gasten geen gerechten bekijken waar ze allergisch voor zijn, bespaart dit nogal wat tijd.